view counter
 
view counter
 
 

Officiating Working Group Summary

Published: October 10, 2017 5:14 pm ET

No Comments | Jump to Comments

The Alcohol and Gaming Commission of Ontario (AGCO) is pleased to release its Summary Report of the work performed by the Officiating Working Group over the last four months.

As part of the ‘Moving Ahead: Horse Racing Regulation in Ontario’ project and in response to industry feedback as outlined in the Findings Report released in February of this year, the AGCO established an Officiating Working Group this spring, to discuss aspects of AGCO officiating practices and to provide the AGCO with advice on potential reforms.

In particular, the group was mandated to review and provide advice on the following topics, incorporating to the extent possible, the needs and best interests of the industry as a whole:

  • Enhancing transparency of officiating through improved communication between AGCO Race Officials, racing participants and the betting public;

  • Enhancing consistency as it relates to infraction reviews, where possible and necessary, for in-race violations;

  • Provide input on the AGCO‘s ongoing consistency and transparency-enhancing initiatives including the repurposing of the Central Adjudication Room (CAR), officiating recruitment and training, drone and further video review pilots, and the Race Report and Twitter pilot initiative.

The report released today presents the working group recommendations that stem from the issues and ideas that were brought forward throughout the four-month engagement process as well as the AGCO’s plan for the implementation of the recommendations.
The report may be viewed online on the AGCO website (agco.ca) on the ‘Moving Ahead’ project page.

To view a copy of the report, click here.

The AGCO is committed to enhancing the fairness, integrity and safety of horse racing in Ontario, while at the same time enhancing public confidence, reducing administrative burdens, and modernizing horse racing regulation.

For more information, please contact connect@agco.ca.


La Commission des alcools et des jeux de l’Ontario (CAJO) a le plaisir d’annoncer la publication de son rapport sommaire sur le travail effectué au cours des quatre derniers mois par le Groupe de travail sur l’arbitrage.

Dans le cadre du projet « Aller de l’avant : la réglementation des courses de chevaux en Ontario » et en réponse aux commentaires de l’industrie présentés dans le rapport sur les constatations publié en février de cette année, la CAJO a créé le Groupe de travail sur l’arbitrage au printemps dernier afin de passer en revue certains aspects des pratiques d’arbitrage de la CAJO ainsi que de fournir des conseils à la CAJO concernant les réformes éventuelles.

Le Groupe de travail sur l’arbitrage a notamment le mandat d’examiner certains sujets et de fournir des conseils en la matière, en tenant compte, dans la mesure du possible, des besoins et des intérêts de l’ensemble de l’industrie. Voici des exemples de sujets examinés par le groupe.

  • l’accroissement de la transparence dans le processus d’arbitrage par l’amélioration des communications entre les officiels de courses de la CAJO, les participants aux courses et les parieurs;

  • la constance dans l’examen des infractions commises pendant les courses, lorsque c’est possible et s’il y a lieu;

  • les initiatives de la CAJO en cours visant à favoriser la constance et la transparence, notamment le projet de réaménagement de la salle d’arbitrage centrale, le recrutement et la formation des officiels, les projets pilotes de drones et d’examen poussé de vidéos, ainsi que le projet pilote de publication de rapports de courses sur Twitter.

Le rapport publié aujourd’hui présente les recommandations du groupe de travail découlant des questions et des idées mises de l’avant au cours du processus de consultation de quatre mois, ainsi que le plan de la CAJO pour la mise en oeuvre des recommandations.

Le rapport peut être consulté en ligne à partir de la page du projet Aller de l'avant se trouvant sur le site Web de la CAJO au agco.ca.

Pour voir une copie du rapport, cliquez ici.

La CAJO s’emploie à favoriser l’équité, l’intégrité et la sécurité des courses de chevaux en Ontario, tout en renforçant la confiance du public, en allégeant le fardeau administratif et en modernisant la réglementation des courses de chevaux.
Si vous avez des questions, écrivez à l’adresse connect@agco.ca.



view counter
 
 
 

© 2017 Standardbred Canada. All rights reserved. Use of this site signifies your agreement and compliance with the legal disclaimer and privacy policy.

Firefox 3 Best with IE 7 Built with Drupal